Int_Parts

Το καλάθι σας είναι άδειο.

Λογαριασμός Χρήστη

Τυχαία Προϊόντα



 

Ο κινητήρας χρησιμοποιείται για την πρόωση του αυτοκινήτου και είναι εσωτερικής καύσης. Οι σύγχρονοι κινητήρες φέρουν έμβολα (εμβολοφόροι) και τροφοδοτούνται είτε με βενζίνη Pos Leitourgei O Kinitiras 1(βενζινοκινητήρες κύκλου οttο), είτε με πετρέλαιο (πετρελαιοκινητήρες κύκλου Diesel) ή με αέριο (αεριογόνα αυτοκίνητα – γκαζοζέν).

Άξιοσημείωτα είναι και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν συσσωρευτές (μολύβδου, ψευδαργύρου - αέρα).

Ένας στοιχειώδης κινητήρας αποτελείται από έναν κύλινδρο, μέσα στον οποίο παλινδρομεί ένα έμβολο. Ο αριθμός των κυλίνδρων σε έναν κινητήρα φτάνει μέχρι τους 12.

Στην παραγωγή αρκετή διάδοση έχουν, λόγω του ότι είναι πολύστροφοι, μικρού κυλινδρισμού και αυτομάτως και οικονομικοί, οι τετρακύλινδροι και οι εξακύλινδροι κινητήρες που προορίζονται για αυτοκίνητα μικρής και μέσης ισχύος, τα οποία και έχουν πλατιά κατανάλωση.Pos Leitourgei O Kinitiras 2

Μπορούμε επίσης να ανηαφέρουμε ότι όλα τα όργανα του κινητήρα κατά τη λειτουργία τους παρουσιάζουν τάση μετάδοσης κραδασμών, γι' αυτό και η κατασκευή του κινητήρα γίνεται κατά τέτοιο τρόπο, ώστε να απορροφά ένα μέρος από τους κραδασμούς αυτούς. Γενικά, υπάρχει μια σταθερή σχέση μεταξύ ισχύος του κινητήρα, κυλινδρισμού, αριθμού στροφών και βαθμού συμπίεσης. Όλα αυτά λαμβάνονται υπόψη από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, ώστε εκλέγοντας κατάλληλες σταθερές για το κάθε μέγεθος, να εξασφαλίσουν λιγότερους κραδασμούς, οικονομία καυσίμων και λογικό όριο ζωής του κινητήρα. Επίσης, για την καλή λειτουργία των οργάνων του κινητήρα απαιτείται συνεχής λίπανση με κατάλληλα ορυκτέλαια η οποία και επιτυγχάνεται μέσα από κατάλληλα συστήματα.

Για να αναλύσουμε το diesel κινητήρα θα ξεκινήσουμε με τον κύλινδρο ο οποίος στο ένα του άκρο είναι κλειστός και μέσα του μπαίνει αέρας. Το έμβολο του κυλίνδρου, στο άλλο άκρο, συμπιέζει τον αέρα, μέχρις ότου η θερμοκρασία του αέρα φτάσει στο βαθμό ανάφλεξης Pos Leitourgei O Kinitiras 3του πετρελαίου (250ο C περίπου).

Τότε ειδικός ψεκαστήρας τροφοδοτεί τον κύλινδρο με πετρέλαιο υπό μορφή σταγόνων το οποίο και βρίσκεται σε ειδική δεξαμενή (ρεζερβουάρ, ντεπόζιτο) και οδηγείται σε αυτόν με τη βοήθεια σωληνίσκου και ειδικής αντλίας (τρόμπας) που κινείται είτε με ηλεκτρισμό, είτε με τον ίδιο τον κινητήρα. Με αυτό το τρόπο, το πετρέλαιο αναφλέγεται και η ανάφλεξη αυτή προκαλεί πίεση μεγαλύτερη στο αέριο, με αποτέλεσμα την κίνηση του εμβόλου προς τα έξω. Ενώ το έμβολο κινείται προς τα έξω, το μείγμα αερίων και καπναερίων που υπάρχει στον κύλινδρο εκτονώνεται.

Στους τετράχρονους κινητήρες οι τέσσερις χρόνοι του εμβόλου είναι: συμπίεση, εκτόνωση, εξαγωγή και αναρρόφηση ενώ στους δίχρονους κινητήρες υπάρχουν μόνο οι χρόνοι συμπίεσης και εκτόνωσης με την εξαγωγή και την αναρρόφηση (εισαγωγή) να γίνονται συγχρόνως.

Επίσης, θα πρέπει να αναφερθεί και το σύστημα ψύξης, που χρησιμοποιείται για την απαγωγή θερμότητας του κινητήρα, ώστε να μη δημιουργηθεί υπερθέρμανση και καταστροφή των εξαρτημάτων του. Υπάρχουν δύο συστήματα ψύξης: Η ψύξη με νερό (υδρόψυκτοι κινητήρες) και η ψύξη με αέρα(αερόψυκτοι).

Pos Leitourgei O Kinitiras 4Οι κινητήρες Οttο τροφοδοτούνται είτε από αέρια καύσιμα όπως φωταέριο και μεθάνιο ή από υγρά καύσιμα όπως κοινή βενζίνη, βενζίνη super, και κηροζίνη.

Η τροφοδοσία του κινητήρα με καύσιμα από το ρεζερβουάρ γίνεται όπως και με το πετρέλαιο. Η ανάμειξη όμως του αέρα καύσης και του καυσίμου γίνεται σε ειδικό χώρο (εξάρτημα), τον εξαεριωτήρα (carbyrateur).

Μετά, το μείγμα αέρα - βενζίνης (καυσίμου) μεταφέρεται στον κύλινδρο, όπου και συμπιέζεται, χωρίς όμως η συμπίεση αυτή να προκαλέσει θερμοκρασία ανάφλεξης. Η ανάφλεξη του μείγματος γίνεται στο τέλος της συμπίεσης από ηλεκτρικούς αναφλεκτήρες (μπουζί) που προκαλούν σπινθήρες. Η δε ηλεκτροδότηση στα μπουζί γίνεται από το δυναμό, από όπου το μεταδίδει ειδικός πολλαπλασιαστής τάσης. Θεωρητικά η καύση γίνεται ακαριαία (αντίθετα με την ντίζελ), με αποτέλεσμα την απότομη άνοδο της πίεσης. Μετά, γίνεται η εκτόνωση των αερίων.

Γενικά η κατασκευαστική διαμόρφωση ενός πετρελαιοκινητήρα είναι όμοια με του βενζινοκινητήρα, με διαφορά στο σύστημα τροφοδοσίας και ανάφλεξης, όπου για τους βενζινοκινητήρες υπάρχει ο εξαεριωτήρας (καρμπιρατέρ) και η εκκίνησή του γίνεται μέσω άλλου μικρού ηλεκτροκινητήρα (μίζας).