Int_Parts

Το καλάθι σας είναι άδειο.

Λογαριασμός Χρήστη

Τυχαία Προϊόντα



 

Pos Ginetai I MetadosiΕκτός από την κλασική διάταξη με τη μηχανή μπροστά και πίσω τους κινητήριους τροχούς, υπάρχουν κι άλλες διατάξεις κατασκευής, όπως πίσω ο κινητήρας και πίσω οι κινητήριοι τροχοί ή μπροστά ο κινητήρας και μπροστά οι κινητήριοι τροχοί. Για κάθε διάταξη εφαρμόζεται και ιδιαίτερο σύστημα μετάδοσης της κίνησης.

Τα βασικά εξαρτήματα του συστήματος της μηχανικής μετάδοσης της ταχύτητας είναι ο συμπλέκτης που συνδέει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης με το σύστημα μετάδοσης κίνησης, το κιβώτιο ταχυτήτων που χρησιμοποιείται για τον υποπολλαπλασιασμό των στροφών και το οποίο συνδέεται - μέσω ενός σταυροειδή συνδέσμου (σταυρός) - με τον άξονα μετάδοσης, το διαφορικό και τα ημιαξόνια τα οποία και είναι το μέσο με το οποίο μεταδίδεται η κίνηση στους κινητήριους τροχούς.

Το σύστημα του διαφορικού και των ημιαξονίων επινοήθηκε για την άνετη κίνηση του οχήματος σε καμπύλες οδούς (στροφές) και συγκεκριμένα για να επιτυγχάνεται η διαφορετική ταχύτητα περιστροφής των τροχών (ο εξωτερικός τροχός διανύει μεγαλύτερη απόσταση από τον εσωτερικό), πράγμα που θα ήταν ακατόρθωτο αν υπήρχε ενιαίος άξονας και για τους δύο κινητήριους τροχούς (δηλ. έλειπαν τα ημιαξόνια).

Τα αυτοκίνητα έχουν συνήθως τέσσερις ή πέντε ταχύτητες για εμπρόσθια κίνηση και μία για όπισθεν. Ο κινητήρας μπαίνει σε κίνηση χωρίς το αυτοκίνητο να κινείται. Τότε, με κατάλληλο χειρισμό του συμπλέκτη, που ενώνεται με το κιβώτιο ταχυτήτων με ειδικό σύνδεσμο και ανάλογο χειρισμό του κιβωτίου, η άτρακτος του κινητήρα έρχεται, σε συνδυασμό με την άτρακτο μετάδοσης της κίνησης, σε ορισμένη σχέση στροφών. Η θέση αυτή των ατράκτων έχει ως συνέπεια την εκκίνηση του αυτοκινήτου. Καθ' οδόν, η αλλαγή της ταχύτητας γίνεται μέσω του συμπλέκτη του οποίου η λειτουργία ρυθμίζεται από το πεντάλ και με το χειρισμό ενός μοχλού ταχυτήτων (λεβιέ). Τότε αποσυμπλέκεται το ζεύγος της πρώτης ταχύτητας και συμπλέκεται της δεύτερης κ.ο.κ.

Σε πολλά σύγχρονα οχήματα χρησιμοποιούνται αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων με τις ταχύτητες να αλλάζουν χωρίς την επέμβαση του οδηγού, αλλά με τη βοήθεια ρυθμιστικού μηχανισμού.